Det blev solsken till slut!

Jag hamnade i en svacka för ett tag denna morgon. Kände mig deppad och hade allmän olustkänsla. Ida kom hem för en stund sedan och grät! Ett par flickor hade tagit hennes sandleksaker och dom sa att det var deras leksaker. Jag sa åt Ida att gå raka vägen ut och ta tillbaka leksakerna. Sagt och nästan gjort. Jag ställde mig i fönstret och såg då att flickorna inte alls gav tillbaka sakerna. Mammahjärtat mitt såg rött! Jag gick ut rosenrasande och möttes av en gråtande Ida, flickorna hade slagit till Ida mitt på huvudet med en av sakerna! Medan jag rörde mig mot Ida så sprang flickorna fort hem! Deras mamma stod i fönstret och jag ropade högt och förbannat att hon skall hålla reda på sina ungar och att hon borde lära dom VETT! Det är inte första gången detta händer.. Robin har blivit slagen med en pinne av ena flickan och ett par andra grannflickor har blivit rivna i håret och så vidare.. Ida anmärker nästan varje gång dessa flickor har varit ute på gården att det är något dom har sagt eller gjort. Vi talar om flickor som är typ 4-6 år gamla. Jag kan bara föreställa mig hur dessa problembarn har det hemma. För att det är därifrån de flesta barn lär sig, tyvärr.. Jag sa till Ida att inte leka igen med dessa flickor och att inte låna ut något till dom. Man ska bara ha snälla vänner och Ida vet vad som är rätt eller fel.. Man tar inte andra saker och säger att dom är ens egna, och så slår man heller inte på andra barn efter det. Man ska inte slåss överhuvudtaget. Det gjorde ont att se Ida så himla ledsen.. Men nu är hon ute igen och leker med dom snälla grannflickorna. Leksakerna fick stanna hemma..

Dagen bjuder visst på solsken nu, och jag och Robin ska klä på oss och gå ut till Ida. Sedan bjuder mormor (min mama) på mat. Köttfärslimpa.. *yuuuum* Mamas cooking is the bomb!







Speak up!
MyzaaN - Princess Pink

väldgit bra hiss & diss måste jag säga :D

kanon (Y)

& nej jag saknar inte vintern!! :P

2010-04-11 @ 14:01:56
URL: http://myzaans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0