Med nyvakna ögon och ett stort tomt gap, inledde jag dagen med ett:

WTF?! Snö. Jag konstaterade bestämt till goding igår att "här blir det minsann ingen mera snö! Våren är HÄR!" Sorry, jag tar tillbaka det. Men jag hoppas att dagens väderväxling bara var ett trick från naturen, ett försenat aprilskämt. För att nu vill jag ha vår! Jag vill ha sol och värme och jag vill ta långa promenader och bara prata och prata och stanna upp då och då och njuta av solens värmande strålar mot mitt ansikte.

Barnens morfar är på besök idag! Just nu spelas det pingis, och jag kan passa på att sätta mig här och blogga en stund. Vi är mätta på princesstårta och blåbärsbullar, vi firade morfars fördelsedag! Dotter Ida sade igår att hon vill fylla år på sommaren istället, med motiveringen att sommaren är närmare än vintern just nu. Och när vill Ida fylla år när sommaren är över då? På vintern såklart! *haha* Barn är så roliga!

Det har varit skönt med ledighet, vädret har varit över förväntan med ett stort undantag för idag! Imorgon väntar arbetsveckan igen.. Vi går troligtvis mot dagtidsskift i maj, kommer faktiskt bli jätteskönt eftersom jag blir så trött av att jobba tvåskift. Men vad som händer efter semestern är ännu ett frågetecken. Jag vill tro på att allting kommer att lösa sig, hittills har jag haft ett enormt flyt när det gäller allt!


Speak up!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0