Dagen då Ida bröt sin arm.

Söndag, 01 Augusti. Jag hade precis lämnat barnen till sin far för deras treveckorssemester tillsammans.. Jag gick sedan hem och grät och kände sådan enorm saknad.. Det ringer på dörren och grannflickorna säger att Ida har ramlat och brutit armen! *PANIK!* Jag ringde Marcus och han var på väg till Södertälje Sjukhus med barnen. Dessvärre tar inte Södertälje emot barn på akuten, men Marcus propsade starkt på att något måste iallafall göras innan vi åker vidare till Astrid Lindgrens barnsjukhus. Ida fick Citodon och akutgips. John skjutsade mig till Södertälje sjukhus och när jag kom in i undersökningsrummet så brast det för mig! Jag grät och Ida grät och det var så hemskt att se sitt barn ha så ont! John följde med oss till Astrid Lindgrens och det var guld värt eftersom Robin även var med.. Inte så bra för lillebror att se sin syster ha ont. Idas arm röntgades och det visade sig att vänstra armen är bruten strax ovanför armbågen och det blir operation.. Dessa timmar var som en enda dimma, jag mindes inte ens hur vi kom upp på rummet som Ida sedan skulle vistas i de kommande två dagarna. På rummet fanns en bilderbok om hur en sövning går till, och vi började läsa om kanyler i handen och förberedelser inför sövning och sedan var det bilder från operationsrummet och sedan gasmasken och.. Näää, jag grät igen och Marcus grät och Ida blev ledsen och frågade varför jag grät.. Jo, för att jag älskar dig Ida och jag blir så ledsen att se att du har så ont.. sa jag.
Strax innan klockan nio på kvällen blev det dags för operation. Endast en förälder fick vara med och en förälder fick sova över på sjukhuset. Eftersom Marcus varit ifrån barnen tre veckor så föll det sig självklart att han är den som får stanna.. Jag ville så gärna vara kvar jag med.. Vi sa hejdå innan Ida rullades in i hissen och sedan var det bara att åka hem och vänta.. Marcus meddelade sen att operationen gått bra och att Ida nu har två skruvar in i armen och armen är gipsad i 90 graders vinkel.. Gipset skall vara på i fyra veckor och sedan följer ytterligare fyra veckor utan stoj och lek.. I början på oktober får min lilla gumma leka som vanligt igen.. Stackarn.. :(

Igår fick jag hämta hem henne från sjukhuset och hon hade fått ett jättefint neonrosa bandage runt sin gipsade arm. Vi fikade hemma hos Marcus och sedan var det dags för mig att gå hem.. Känns inte kul att vara ifrån min dotter nu när hon har ont och besvärligt med sömn och allt runtomkring.. Jag ska gå över en sväng idag och pyssla en stund med Ida och Robin, jag köpte pysselböcker igår för att göra tillvaron en smula roligare.. :) Dagens väder är under all kritik, typiskt Sverigeväder som råder..


Astrid Lindgrens, undersökningsrummet.



Inne i Idas vilorum. Hon har ont och vi väntar på operationen.



Robin förstod inte riktigt vad som pågick, orolig var han för sin storasyster.



Ida har opererats, armen gipsad i 90 grader.



Mammas tappra flicka, äntligen hemma från sjukhuset!





Speak up!
MiA

Ojsan stumpan!!!HAde inte hunnit läsa detta=(..Förstår dina tankar kring allt!!Tänk på att allt gick ju bra till slut och med tiden läker allt=)!!Kram på er alla

2010-08-05 @ 12:03:15
URL: http://miahh.blogg.se/
Jeanette

Nämen aj! Vad hände? Ramlade hon från klätterställningen? Ont måste det ha gjort! Men superfint bandage iaf... ;) Hoppas hon mår bättre snart! Och du med!



(Kom hem från Turkland igår, finns bilder på Fb om du vill kika!)



kram

2010-08-16 @ 00:07:59
Michaila

Usch stackarn :/ vad gjorde hon för något?

2010-09-14 @ 18:24:15
URL: http://michaila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0