Det som verkligen är viktigt i livet..

Jag vet inte vad det är med mig men när bebisar kommer till världen så blir jag så bölig.. *haha* Tänker tillbaka till mina egna två upplevelser med förlossning och det första mötet.. Ida grät en kort stund, för att sedan komma till ro och öppna sina mörkblå ögon.. Det är så obeskrivligt känsloladdat när man för första gången ser in i sitt barns ögon.. Och den omedelbara kärleken som uppstår.. När Robin kom till världen var jag så otroligt omtumlad efter katastrofal smärta och endast lustgas som lindring, det tog en stund innan både jag och Robin lugnade ned oss.. Robin var så persikomjuk i hyn.. Ack, dessa små bebisfolk. Underbara.


Jag önskar dig inte guld, mitt barn
ej heller pengar och makt.

Jag önskar dig modet att vara dig själv
och stå för det du har sagt.

Jag önskar dig inte en stenfri väg,
men kraften att vägen gå.

Jag önskar dig kärlek i rikligt mått
och vänner att lita på.



Speak up!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0