Herman is alive.

Jag har fått en Herman på halsen. Han delar på sig och flyttar hem till mina väninnor men ändå så vägrar han lämna min diskbänk. Just nu tar jag hand om Herman åt min älskling. (Karlar är väl inte så värst mycket för att baka antar jag.. *s*) Idag ska jag utöka smeten och dela den i fem delar. Fyra delar skall flytta igen alltså. Min mamma ska få en del iallafall. Carro har redan fått en del, Tanja lyckades mörda Herman (!) och jag fick baka ut en dubbelbatch förra helgen. Och imorgon ska jag baka ut en ny Herman. Man kan korta av "jäsningsperioden" en dag om man vill.. Carro ligger i samma tidsplan som mig med Herman. Ett tips, servera nygräddad Herman med vaniljsås!

Vilken arbetsvecka det har varit. Varje morgon har jag fått panik över snön och den bristfälliga snöröjningen i denna stad. Stressa till dagis med barnen halv sju på morgonen för att sedan försöka hinna i tid till bussen som åkt nästan framför näsan på mig två dagar denna vecka. Och jag har då blivit försenad istället. Det värsta var i onsdags. Jag var så nöjd över att morgonen förflutit så himla bra. Jag var på jobbet tio minuter innan sju och skall gå in genom grindarna.. Jag letar efter mitt kort säkert tre gånger i alla fickorna. Men nej. Inget kort. Det var bara att åka hem och hämta kortet. Det låg så vackert på diskbänken och flinade åt mig. När hade jag tagit upp kortet från jackfickan och lagt det på diskbänken? Jag har mycket att ge igen till min hjälte.. My sunshine..

Jag kan med gott samvete säga ÄNTLIGEN LÖRDAG! Barnen har fått varsin pulka och vi skall snart gå ut och åka pulka i detta vackra vinterlandskap som fallit över Södertälje. Vi har haft vinter (för att vara Södertälje) OVANLIGT länge nu. Det ryktades om att en laserstråle riktats upp mot atmosfären och på så sätt skapat ett vinterklimat, men det låter ju alldeles för otroligt! Var det något med palestinierna som hade anklagat Norge (!) för det experimentet. Det går emot Guds lagar att göra så...? Religon är enbart skit. Skapar bara dumma människor. There is no God. There is only you. För att återgå till pulkaåkandet då, undrar hur kallt det är ute.. Läste någon dramatisk löpsedel om sibirisk kyla över Sverige.. Dramatik, dramatik. Dra på Thermobrallor och mössa och vantar så är det lugnt. På tal om vantar, HELVETE, jag har glömt mina vantar i skåpet på jobbet..

Jag lyssnar på Spotify, jag skrev bara in ordet Love och låter musiken rulla och just när jag tänkte på mitt hjärta så kom en Armin van Buurenlåt igång.. Slump, eller? Jag höjer volymen nu och ska börja klä på oss..

Ha en fantastisk lördag everybody!




Speak up!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0