Storstadsshopping och nattskräck!

Igår morse fick barnen umgås med sin mormor medan jag och goding åkte och shoppade "det sista" inför resan, i Stockholm! Jag kan säga som så att jag inte alls shoppat "det sista" klart. Igår inhandlades ett par vita och jättesöta Fred Perrytygskor, två par mjukiskortbyxor från H&M (assköna), ett linne från H&M, ett par jeansshorts från Esprit. Det som fattas mig är minst två linnen till, en kortärmad skjorta, en ny bikini och eventuellt en oversizetröja till. Jag inhandlade en förra veckan från BikBok. Goding hittade en riktigt snygg tshirt från G-Star, herregudars säger jag bara! :)
Idag kommer barnens morfar på besök, så jag hade tänkt mig att det blir en tripp ner på stan här i Södertälje bara.. Måste försöka hitta "det sista" iaf.
Efter att vi shoppat åkte vi hem till mamma. Åt pannkakor och sedan sminkade jag mamma inför kryssningen. Det är alltid kul att sminka andra! Att jag dessutom hade fått hem en superansiktskräm dagen innan gjorde det ännu roligare! En väl rengjord och återfuktad hy är a och o för att få sminket att hålla! A och o för huden för övrigt också.. :)

I torsdags träffade vi Mikko på lunchen också. Han har ju blivit pappa till en liten son! Jag fick hålla i lilla Eliah. Ååååh, så liten och söt han var! Tänk att en nyfödd faktiskt är så liten! Och det är skrämmande att se hur fort tiden går.. Mina småfisar är inte sååå små längre..

Apropå en annan sak som har varit på tapeten nästan varje kväll sedan Robin var bebis. Nämligen NATTSKRÄCK.
Jag har lekt med tanken tidigare att det måste vara någon form av nattskräck han har. Det börjar oftast efter en-tre timmar efter han somnat för natten. Han gnyr till, eller/och fäktas med armarna och sedan blir det gråt och arga skrik. Man kan tro att han är vaken men det är han inte! Attacken pågår i typ 5-30 minuter.. Nu har jag läst om nattskräck på nätet och jag har tillämpat de metoder som står. Efter att Robin har somnat för natten så väcker jag upp honom efter 30-45 minuter. Genom att göra så, bryter jag av den kommande djupa drömsömnen. Dessutom stängs tvn av en timme innan läggdags. Tandborstning, sagor och lugn och ro och sedan god natt! Tre dagar har jag kört med detta och det fungerar! Inte ett enda utbrott och han sover som en liten gris! Jag är så glad! Dessutom sover bägge barnen i sina egna sängar hela natten också! Ida mår också bra av att tvn inte är på efter maten på kvällen. Men det är jag som saknar mina små om natten i min säng.. :) Varje morgon kommer barnen nyvakna och rosiga om sina små runda kinder och säger god morgon och kramas en stund med mig.. *kärlek*

Ja, gott folk. Min resfeber är i full blom..! Jag har inte varit utomlands sedan 1990. *hahaha*


Speak up!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0