Bästa sättet att få en hållbar makeup:

Jag tyckte att jag hade ganska bra koll innan jag utbildade mig till makeupartist. Men nog lärde jag mig mycket av utbildningen i slutändan. Jag tycker att jag sminkar mig bättre (läs vackrare!) idag, samt att sminket håller! Till och med när jag gråter!

Rengöring:

* Det börjas med att jag rengör ansiktet med en rengöringsmjölk, Aloe Purifying Cleanser.
* Sedan fuktar jag en bomullstuss med ett ansiktsvatten, Aloe Refreshing Toner. Ibland använder jag ett annat ansiktsvatten som är sammandragande för trötta porer och lugnande för huden, Rehydrating Toner.
* Ansiktets smörjs in med Firming Foundation Lotion, och här snackar vi att det händer grejer med huden! Åtstramande och samtidigt återfuktande och verkar som en perfekt bas under makeupen!
* Huden kring ögonen överlämnas till en underbar ögoncreme, Forever Alluring Eyes! Fina linjer och mörka ringar under ögonen blir kraftigt reducerade. Skulle det vara så att mina ögon känns riktigt svullna och trötta någon dag, smörjer jag även på Eye Cool Stick från MUS.
* Ska jag sminka mig, eller en kund, så smörjer jag till sist in ett ansiktsserum, Aloe Nourishing Serum. Jag skojar inte när jag säger att det blir en tydligt märkbar skillnad i hudens elastisitet och utseende! Jag ser ut som 15 år igen i hyn!

Väl rengjord hy är A och O för att få en hållbar makeup, samt en fin hy annars också. Glöm inte att rengöra ansiktet innan läggdags, samt smörja in dig med en återfuktande nattcreme. Jag kör med Recovering Night Creme.

Samtliga produkter kommer från Forever, och jag är återförsäljare till dessa! Är det någon produkt som låter intressant går det bra att skriva en kommentar här i bloggen eller om du redan har mitt nummer, RINGA!

Hur du lägger en fin makeup, kommer jag skriva om vid ett senare tillfälle!








Speak up!
Carro

glad påsk gumman!! kram

2010-04-03 @ 09:02:48
URL: http://mammacarros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0