Skippat kolhydrater i några dagar nu och vågen säger?

Förra helgen när jag vägde mig en kväll stod vågen på 57,7 kilo. Bleh, sa jag då. Och nu har jag kört en kolhydratsfattig "diet" och jag måste säga att det har gett resultat!
 -1,1 kilo.
Och det är också en kvällsvikt! Min mage har varit lugn och fin, inget konstigt bubblande eller så, bara lugn. Och så fort jag äter kolhydrater i vilken form som helst så sätter magen igång. Idag handlade jag godis och smällde i mig åtta godisar nyss och magen är kaos.. Jag tror jag har hittat min nya livsstil. Lite kolhydrater till frukost och sedan bara protein och grönsaker resten av dagen och det bästa är att man aldrig blir obehagligt mätt, man blir belåtet mätt istället. Och gissa om jag ens är sugen på mer godis? Nä. Jag står utan. Jag känner inte ens ett sug efter godis och jag med mitt invanda beteende köpte godis idag för att det är fredag och det var ju inte ens gott. Så mycket för fredagsmys, va? Ska bli kul att se vad som har hänt om en vecka igen! Nu är det bara att fortsätta hålla igång med träning och denna nya kost! Salladen som jag gör till varje måltid består av:

-Fetaost.
-Krispsallad.
-Gurka.
-Pärltomater. (Supergoda och små!)
-Spetspaprika. (Finns på Ica Maxi inne i grönsaksskåpen.)
-Rödlök.
-Svartpeppar.

Sedan är det bara att frossa i kyckling, kött eller fisk tillsammans med salladen! Till frukost äter jag Bollnäs Vaniljfil med Paulúns Superflingor - Dinkel och Tranbär. Absolut inget bröd, och jag har ju givetvis fuskat och det kommer jag fortsätta göra, men typ en macka varannan dag gör nog varken till eller från. :) Jag skrev tidigare om Kung Markattas Solrosbröd, det är riktigt gott! Det handlar inte om att svälta sig, det skulle jag aldrig palla. Ta bara bort kolhydraterna (godis, bröd, kakor, bullar, och grönsaker som växer under jord, potatis, ris, pasta) från måltiderna och ät mycket grönt istället! Frukt skall man vara sparsam med också eftersom det innehåller mycket fruktsocker.. Någon frukt då och då är bara bra! Något att tänka på är att banan innehåller sjukt mycket socker och det är ju socker vi vill undvika! ;) Skulle vara kul om några fler hakade på och körde detta med mig!


Ikväll ska jag få hem mina barn över natten, deras far ska fira sin födelsedag med sin mor. Imorgon blir det att lämna barnen tidigt tillbaka då jag har en hel del att stå i hela dagen! Efterlängtade helg!


Speak up!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0