Work it!

Idag ska jag skriva om träningsvärken jag har och vad den beror på. Jag har börjat röra på mig igen! :) I förrgår sprang och gick vi 5,5 kilometer. Igår åkte vi till Stockholm på eftermiddagen och njöt av det varma solvädret, en promenad på sisådär två timmar kring slottet och Gamla Stan och så.. När vi kom hem så lagade vi mat, lax och potatis. Jag har slutat äta kolhydrater på kvällen nu och med det så skippade jag potatisen igår. Åt mycket sallad och lax och jag blev behagligt mätt! Så dessa veckor fram till Cypern skippar jag godis, och allt gott och all mat som innehåller stärkelse. För ni vet ju vad stärkelse omvandlas till i kroppen? Typ socker som sedan bildar fett på kroppen. Ska du också skippa mat med stärkelse i så skall du äta grönsaker som växer ovan jord, skippa potatis, ris och pasta i den mån det går. Absolut inget sådant på kvällen! Jag tror dock att om man är fysiskt aktiv så är det bra att fylla på energidepåerna med en stor frukost på morgonen, och skall det vara bröd så skall det vara fullkornsbröd. Jag kan lätt rekommendera Kung Markattas Solrosbröd! SÅ GOTT! Nåväl, efter middagen tvättade vi av cyklarna hemma hos John och begav oss ut! Och cyklade cirka 1,2 mil..

Om en stund skall jag ställa mig på Crosstrainern och ge järnet! :)

Om sex veckor får man väl se om detta gett resultat. Det bästa är ju att det är så otroligt skönt och roligt att röra på sig! Längtar till fredag då jag och John ska ut och springa igen, och till helgen också. Jag jobbar eftermiddag idag och imorgon, och på torsdag slutar jag klockan 19.00... Kanske man hinner med en runda då med? :P



Speak up!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0