Jag är hellre hel än god.

Jag passade på att läsa lite i boken Skuggeffekten idag. Jag tycker det är riktigt intressant att läsa om människans beteende och varför det blir si eller så. Jag vet inte ens hur jag skall uttrycka mig nu för att det finns så mycket jag skulle kunna dela med mig från boken till er läsare! Jag kan inte annat än rekommendera denna bok, men boken skall inte läsas förrän efter ni har läst Skapa Dig Själv På Nytt. Vi snackar energiboost i själen!

Boken beskriver varför människor saboterar för sig själv, ta Britney Spears breakdown eller Tiger Woods katastrof till exempelt, varför människor fastnar i alla slags missbruk och så vidare. Denna bok går hand i hand med Skapa Dig Själv På Nytt!
Böckerna förespråkar inte någon religion men författarna väljer att kalla livsenergin och kärlekens energi för Gud. Om du helt och hållet skall kunna leva ditt liv fullt ut och vara fri i dig själv bör du inte ens utöva/tro på någon som helst slags religion. För att då står du under en högre makt och lever i rädsla för att begå misstag och synder. Människan har onda och goda sidor och det är när vi accepterar hela vårat jag, det är då vi kan leva fritt utan ångest och skam. Jag nämnde något om entropin förra veckan och det är just det som skall manifestera i människans utveckling. Det skall luta mer åt evolution än åt förfallet. Det finns inget gott utan ont. Det är svårare att vara en god människa än att vara en hel människa.





http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9153436032  


Speak up!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0