Ullsockor i julklapp?

Ja, något häftigare än så lär det ju inte bli. Fantastiska vabdagar vill jag kalla det. Jag vabbar idag IGEN och denna gången vabbar jag för Robin. Han vaknade strax efter 03.00 och gnydde om att han hade ont i magen.. Han trasslade fram till 04.00 och då kom han in och satte sig på min sängkant. Han hostade till och jag såg hur han började hulka.. IIIIIN i badrummet och upp med toalocket och så kräktes stackarn! Och så har det hållt på fram till cirka 14.00 idag. Nu får han behålla vätska och han har dessutom knaprat i sig en skorpa. Lite Proviva Blåbär också och vätskeersättning. Jag tycker verkligen att detta är en stor skräck! Jag avskyr magsjuka och nu väntar jag bara på att Ida ska ha blivit smittad och börjar knorra mitt i natten.. *ryser* Vi får se hur natten blir, jag önskar verkligen att hon inte blir sjuk hon med. Fast om vi skall tänka taktiskt så passar det egentligen bra att hon blir sjuk nu eftersom jag redan vabbar och det är strax helg samt att vi vill inte ha detta på julafton heller. :)

Tänk om jag blir sjuk? Jag har en metod jag kör varenda gång något av barnen blir magsjuka. Jag slutar äta helt och hållet. Men eftersom Robin piggat på sig lite nu så har jag ätit typ fem skorpor med smör på, en skiva vitt bröd och druckit lite Proviva. Men normalt så äter jag absolut ingenting på typ två dagar och då finns det heller inte så mycket att kräkas upp ifall jag skulle blivit smittad..! *haha* Disgusting details. Men så funkar det iallafall för mig.

Tack gode gud för min John. Du är min klippa.



Speak up!
Johanna

Jag råkade också ut för magsjuka i helgen. Hela Lindas familj hade haft magsjuka under veckan, och så hälsade jag på (dumt av mig). Ett dygn senare var det kört för min del. Först kom det från ett håll. Sen när det var klart så blev det andra. Dock hade jag inget kvar att få upp, så det blev magsyra för hela slanten. Och så fort jag rörde mig började jag spy, så jag låg blixtstilla i nästan ett dygn. Fick knappt i mig ett glas vatten. Det var fan den värsta vinterkräksjukan jag råkat ut för...

2011-12-01 @ 22:22:26
URL: http://johanna.weckstrom.se/blogg
Mervi

Men shit! Det måste ha varit kräksjukan då! Den finns kvar upp till två veckor på ytor i hemmet och har man då inte decinficerat varenda kvadratmillimeter (vilket är omöjligt att genomföra!) så är det kört för gäster! :D Nu har du klarat av den och slipper tänka på det när ni ska åka till Singapore! <3 Tobbe har klarat sig??

2011-12-01 @ 22:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0