Mervi på Bråkmakargatan.

Jag vet inte vad som händer runt omkring mig, jag är som en bråkmagnet! Jag drar till mig märkligt bemötande och orättvisor.. :) Jag vet inte hur jag skall beskriva hur de senaste dagarna har varit. Det är som om det är en film, det händer liksom inte på riktigt? Katastrof på Teamsportia, idag fick jag ett bryt på jobbet (!) och jag hade delvis rätt i det jag hade att säga också, vad det handlade om kan jag inte hänga ut så här på bloggen/webben. Jag får väl sparken om jag gör det! *haha* Idag kände jag mig iallafall utnyttjad och orättvist behandlad, bara för att jag är konsult innebär det inte att det skall köras med mig hur som helst. Det kändes väldigt skönt att stå på sig och jag vet att jag gör ett bra arbete på jobbet, jag skiter till och med i att ta raster för att få produktionen att rulla. Inte många som gör det.. Flitig arbetsmyra, det är jag det! Men ingen trasdocka.

Klockan halv ett ringer en linjetelefon och det är skolan som ringer efter mig. Ida har fått feber så det var bara att åka och hämta hem henne. Det blev en vända till Maxi för att inhandla mat och godsaker och sedan hämta Robin från dagis.. Jag får se hur Idas sjukstuga utvecklas.. Hoppas bara på att det är en feber som går bort lika fort som den kom.. Nu sitter barnen och ser på Kung Fu Panda och jag skall strax återgå till att städa och diska och sedan värma på middagen..

Igår kväll stod jag en halvtimme på Crosstrainern och körde intervaller.. Från låg, till medel till högsta motståndet och så gick det runt hela tiden. Kan säga att det TAR grymt bra! Benen blir som spaghetti efteråt! Ikväll blir det vila och imorgon blir det 30 minuter igen. Tror jag kör på 30 minuter fyra gånger i veckan ett par veckor nu, och ökar sedan till 40 minuter för att slutligen fixa en hel timme på Crosstrainern. I love it!


Speak up!
Johanna

Jag älskar känslan av att ha stått på crosstrainern en halvtimme, det känns som om man inte kan använda sin ben när man väl kliver av. Läskigt, men peppande!

2011-02-10 @ 16:11:46
URL: http://johanna.weckstrom.se/blogg
Mervi

Stämmer bra det!

2011-02-11 @ 16:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0