När jag trodde månaden var i hamn!

Jag tänkte stilla för mig själv igår kväll att "nu har jag en hel månads närvaro på jobbet.. Superbra!" För att sedan tio över nio höra Robin gny inne i rummet.. Jag trodde han hade fått en numera sällsynt nattskräcksattack och sekunden senare fick jag parera värsta kaskadspyan.. Och så har det fortsatt större delen av natten som var.. Robin har slutat kräkas nu, senast imorse hulkade han ut den fjuttiga mängd vatten som jag trodde han fick behålla.. Dock springer han på muggen för att det kommer andra vägen ännu..
Nu har jag petat i honom vätskeersättning, proviva och vatten och han får faktiskt behålla det! Jag ska prova lite senare idag med skorpor och jag hoppas han får behålla det! Ida blev hämtad av sin far imorse, lika bra att hålla henne undan eftersom det mycket väl kan vara vinterkräksjukan Robin har.. Det har varit så intensivt och "häftigt" i symptomen.. Jag hoppas att jag klarar mig!
Så summa summarum min fulla närvarotid för januari sket sig. Bokstavligt talat.

För att gå över till ett annat ämne.. Vad har hänt med människan idag? Vad hände med att träffa människor socialt, alltså inte lika med på Facebook? Bara ta en fika, snacka skit, skratta irl..? Jag är inte ofta inne på Facebook, jag anser att det inte finns något där att göra. Det tycks råda en sorts fysiskt social lathet, man behöver inte ringa en vän för att höra hur dom mår! Surfa in på Facebook och läs om huruvida en person är singel, gift, torkat diskbänken med Javex, borstat katten, precis druckit en kopp kaffe, bakat en kaka, lagt upp tusentals egobilder, ja, du behöver inte engagera dig i att höra av dig för att stilla nyfikenheten! Du får den uppdatering du behöver om människorna omkring dig tack vare internet! Något som stör mig enormt när det kommer till Idas skola är att "byggrummet" ska tas bort för att ersättas med datorer istället! WTF? Varför har datorer kommit att spela en större roll än vad det redan gör idag? Jag vågar inte gissa vad som har utvecklats om fem år.. Jag läste i dagens Metro (goding kom hem för att äta på sin lunch idag och hade med sig en Metro..) att Facebook leder till sex fortare.. Bara för att man säljer ut sig på nätet genom att lägga upp precis all info om sig själv så behövs inte ansträngningen att dejta personen en längre tid innan något händer.. Jag vet inte vad jag ska säga om något alls överhuvudtaget idag.. Ingenting är längre vackert eller värt att kämpa för, äkta känslor tycks vara sällsynta.. Ta bara den där sexualundervisningsfilmen som skall visas till ungdomar idag.. Där är det en mörk ung kille som "har sig" med en ljushyad tjej och sedan går hon hem och han kastar sig i soffan och utbrister vilken sexgud han är! Vad hände med den där intima och speciella (kärleken?). Är det inte viktigt att en verklig bild av hur livet skall vara och hur kärlek skall vara lyfts fram istället för denna eviga dokusåpafuckerimentalitet?

Jag ska återgå nu till att se filmen Gustaf för tredje gången idag.. :)

Om det är någon som är intresserad av att prata i telefon idag med mig så är det bara att ringa! Fuck Facebook.

Speak up!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0