Det blidde helg då.

Jag blev hemma med barnet idag också. Nu är han feberfri iallafall, hoppas jag. Han har inte fått någon hög feber på natten så det är förstås bra. Men han fortsätter blöda näsblod till och från. Jag ringde förskolan imorse för att önska trevlig helg och höra efter om det var fler barn som haft detta som Robin drabbats av. Jajjemän, tio barn är hemma i detta nu, och totalt 24 barn denna vecka hade varit hemma pga huvudvärk, hosta och nattlig feber. Det är lugna gatan på Robins förskola med andra ord. Jag är glad så länge barnen inte är hemma pga magsjuka. Där snackar vi min största skräck när det gäller vanliga virussjukdomar.
Jag pratade med mamma nyss också. Hon hade fått åka och hämta hem Jennifer från skolan pga att hon har magknip. Det ilade till inom mig, bara det inte blir magsjuka av det hela..! Då blir det ingenting av morgondagen då det vankas firmafest på trombon! Hela dagen har jag fullt upp med sminkningar också innan festen. Sminka kan jag förstås göra men då har jag ju illbattingarna hemma samtidigt. :D Nio på morgonen har Pirjo bokat mig inför en fotografering! Det skall bli riktigt kul!


Speak up!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0