Det här med flytten..

..det blir alltid dyrare än vad man tänk sig. :) Vilken historia hörrni! Torsdag förmiddag åkte vi och hämtade lastbilen (lastbil 5 från Statoil). Den var automatväxlad så jag fick påminna Karlsson om hur man kör chabraket med automat. Det gick ju förstås bra! Men hur vi har kämpat med att lasta in och ur! Det är ju två lägenheter som skall tömmas! Det hade tagit flera dagar om vi inte hade haft hjälp av min pappa och våran vän Kheder! Det är alltid något som går snett när man flyttar. Min 160 madrass gick inte upp för trappen här i radhuset, vi kämpade säkert en kvart med olika vinklar osv och det resulterade i att tapeten blev skrapad. Det innebär ju att vi får tapetsera en fräck fondvägg där istället sen senare när vi har fått ordning på allt. Och eftersom madrassen inte fick plats så har vi fått åka och köpa två 80 madrasser från Ikea istället. De visade sig vara för hårda tillsammans med min gamla bäddmadrass så även en ny bäddmadrass har vi fått åka och köpa. Nu är sängen för jädra underbar att sova i! Och Robins säng har vi fått bygga om igår för att den skall få plats mellan två väggar på övervåningen. Radhuset har snedtak och just i barnens rum är det inbyggda garderober och på så sätt fattades det ynka 5 centimeter för att Robins säng skulle få plats. Fram med sticksågen och kapa och sedan skruva ihop sängen igen. Resultatet blev väl okej, träet sprack lite men det är ingen fara alls. Vi hade inte kunnat göra något annat just nu, en våningsäng tar upp för mycket plats och det går dessutom inte med snedtaket. Och en ny säng för 4.000 känns övermäktigt nu när vi har haft oväntade utgifter. När sängen nästan precis stod klar ringde barnens far och bad mig hämta Robin för att Ida hade blivit magsjuk. Hopp in i bil och hämta hem min yngsta buskorv. Det riktigt stank magsjuka där! *uuusch* Hoppas Robin klarar sig!
Igår åkte vi och inhandlade en blå vägghylla, Star, och en rosa hylla, Flower från Mio till barnens rum. Det är väl det jag ska pyssla med idag då, eftersom jag vabbar för Robin. Han är hostig och hade ont i huvudet imorse.
Jag håller även på med all tvätt vi har.. John hade det tungt imorse när han skulle kliva upp och åka och jobba stackarn. Tonåringarna åkte till sina skolor imorse och jag har tvättat två maskiner redan och skall snart gå ner till köket och starta diskmaskinen också. Det är så mycket grejer överallt så man vet inte vad man ska göra! När det var som värst i förrgår så stod Elin och bara vankade mellan lådorna och allt bråte och visste inte vart hon skulle börja! *haha* Jag kände igen mig där kan jag säga.

Det mysigaste sovrummet hittills i hela mitt liv har jag. :D


Speak up!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0