Efter en tids tystnad.

Jag är 28 år gammal nu. Två år kvar till trettio! Vart tog åren vägen? Jag kan konstatera att jag inte känner mig som 28 år gammal, eller hur nu en 28 år gammal kvinna skall känna sig? Jag är lycklig. Det är huvudsaken. :)

Något som jag däremot stör mig på är hur kontakten med andra människor har förändrats idag. Jämfört med bara fem år sedan. Kan jag skylla på Facebook? Ta bara mitt exempel, jag fyllde år igår. Min mobil var så sjukt tyst, trots min födelsedag! Min far var den enda som ringde? Sedan kom det opersonliga sms a la "jag har hört av mig iallafall så min rygg är fri.. Grattis på födelsedagen!"- sms. I dagens sociala liv ska man sitta evinnerliga timmar på internet framför en skärm och "kommunicera" med andra människor istället. Det enda du är idag är ett foto och en träffsäker text. "Gilla - ogilla". That´s it. Jag kräver mer än så och det jag kan kräva av andra människor är något som jag skall leva upp till själv också. Jag ringer när födelsedagen är kommen!

Imorgon är jag ledig eftersom Robins dagis har planeringsdag. Ska bli skönt att strosa hemma eller ute någonstans. Jag ska nog ta en låååång promenad imorgon runt Scaniasjön med Robin, mata fåglar och ta en fika på gräsmattan och sen hämta Ida från skolan klockan 12:00.. Tänk att min gumma har börjat förskoleklass nu. Och det bästa är att vänner till Ida från dagistiden går i samma skola samt att några barn från gården också har börjat förskoleklass. Ida lever barnaloppan om dagarna!
Dessvärre arbetade jag hela förra helgen och var ledig i måndags, och imorgon är jag ledig och återigen på lördag ska jag jobba. Det blir en fin lön i september!

Och apropå presenter jag fick igår! Min syster gav mig ett presentkort på Makeupstore! I like!
John hade köpt något som jag tänkt köpa när jag finner den: en Massagespindel! Den ser ut som en avklippt ballongvisp och används för massage på huvudet! Vilken lycka jag kände när jag öppnade paketet! :) Jag fick också en ny superduperbra hårfön (Björn Axén), och så efterlängtade FINAL FANTASY 13! Så glaad! Tack!


Speak up!
Johanna

Det verkar vara standard idag, facebook-grattis. Väldigt opersonligt. Men men... Var det bara din pappa som ringde? Inte mamma? Förresten så ringde ju jag också, innan jag kom och hälsade på :)

Kul att du fick din huvudkliare, verkade ju vara en hit :D



Just det. Jag ska iväg på hårdrockskryssning i september, du kanske kan sminka mig till det? Om du är hemma dvs. Torsdag 9 september åker vi.

2010-08-26 @ 21:34:26
URL: http://johanna.weckstrom.se/blogg
Carro

Förlåt att jag missat din födelsedag gums. Och grattis i efterskott. Jag vet precis hur du känner angående dettta med vänskap. Det känns precis som att när man skaffat familj och barn så drar sig folk undan. Även fast man kanske inte har lika mkt tid, så är man ju inte annorlunda än förut för att man har barn. Vet inte hur vissa tänker. Men pga av att folk är så så känns det som man lika gärna kan hålla sig för sig själv och umgås med sin familj som faktiskt vill vara med en no mather what. Jätte tråkigt! Men man har börjat vänja sig. När jag fyllde är var det typ 2-3 flla sidor på facebook med grattis. Men vem ringde? Inte en jäkel... Det säger sitt.



2010-08-27 @ 07:46:28
URL: http://familjennilssons.blogg.se/
MiA

Vad roligt att du är Back!!!Puss==)

2010-08-27 @ 10:46:39
URL: http://miahh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0