Sanning nummer 9. Min tro!

Att det skulle finnas en gud är för mig bullshit. Se till alla religioner som utövas idag, vissa mer sjukare än andra. Om det finns en enda gud, varför alla dessa olika religioner? Stackars hjärntvättade människor och alla förtrycka kvinnor.. Studier har visat sig att religiösa människor har lägre iq.. Ja, vad vet jag? Vem är så pass dum som självmordsbombar sig själv till exempelt? Har ni hört den förut?  "Alla vet vem Jesus är men ingen har sett honom.."..
Jag ser till fakta istället, och min förundran över universum och dess historia/storlek/mysterium kan göra mig gråhårig! Den som lever längst får väl se, än så länge är ju inte gåtan knäckt. :)


Speak up!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0