Renovering vet inga helgdagar.

Idag spenderades det två timmar med att riva vävtapet i badrummet.. Alltså, Telge Bostäder, vilka klåpare och skojare dom är. Det satt en otroligt ful och rutten planka uppe på en vägg, jag tror till och med att jag nämnt den i ett tidigare inlägg här på bloggen. Hur som, John skruvade och skar (!) loss den från väggen och vad möttes vi av då? Beige färg och äckliga inslag av brunt... Och väven rullade ju nästa av väggen när John drog lätt i den.. Det var bara att riva och riva tills man kom fram till de partier där väven faktiskt satt hårt i väggarna igen. Härlig fuktskada. Jag undrar verkligen vad Telge har gjort (inte gjort) med detta badrum.. Att badrumsskåpet dessutom andas 1980-tal.. Den skruvades och skars loss från väggen och även där möttes vi av gammal färg och äckelfläckar.. Så mycket fusk när det kommer till målningen av badrummet vid tidigare tillfällen! Nu blir det iallafall bra och ordentligt gjort från början och vi fotograferar allt som görs i badrummet. Skall bli kul att lägga upp bilder här på bloggen sen!


Det är nyårsafton och jag skulle kunna gå och lägga mig. Jag har barnen som vanligt och vi ska snart äta godis och se film, jag har inte ens sminkat mig idag! Har ingen som helst känsla för denna kväll alls. Mest trött i huvudet bara..

Gott Nytt År folks!





Speak up!
Vendela

Hejsan,

så kul att ni renoverar och gör om hemma! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Maila mig på [email protected] så berättar jag mer!

/Vendela

2012-01-02 @ 14:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0