Kors i taket gott folk!

Nu är den inhandlad, den är hemma hos mig, den är fortfarande inslagen, den ropar på mig: Min Crosstrainer! Det tog några år innan jag fick ändan ur, och nu har jag den. Den kommer få en speciellt utvald plats i mitt livingroom där den skall stå och håna mig och träna mig och jag ska banne mig INTE se ut som jag gjorde förra året på Cypern. There will be no way to that.
Men jag måste återberätta hur vi blev bemötta idag på Teamsportia på Heron City. Vi har klivit in där förut och tittat och "känt" på crosstrainern och den gången fick vi hjälp och info från en jättetrevlig kvinna. Den här gången står vi återigen och funderar och jämför två crosstrainers och blir avbrutna med frågan om vi "behöver hjälp" av en dryg snubbe varpå John säger att vi redan har provat och tittat och att vi funderar bara.. Då säger dumfan till snubbe väldigt drygt att "ja, men ni måste prova maxmotståndet så ni vet vad ni håller på med"! Och sen går han iväg. Jag blev så jävla förbannad så jag ville bara gå ut från butiken på en gång och skita i köpet rakt av! Och när jag lugnade ner mig ett hekto och vi stod och småpratade så kom snubben tillbaka och rev ner avspärrningskedjan kring crosstrainern och knappade in maxmotståndet och sa andfått att maxmotståndet är inställt. Och så gick han iväg igen.. Och jag kokar återigen! Jag väste till John att jag köper faaan inte crosstrainern om han skall ta emot betalningen och "serva oss" också. Väl framme vid kassan så meddelar vi en väldigt ihålig ung tjej att vi vill köpa en crosstrainer och hon tittar på oss som om vi just bett henne att skicka oss till månen till ett extra förmånligt pris.. Ja, det tog väl några sekunder innan hon förstod vad vi egentligen ville ha hjälp med.. Och hon frågar skärrat en annan snubbe om just den modellen finns inne i lagret och i hur många exemplar, för HON ska ju också ha en! *oh my god* Vad är det för idioter som arbetar där? Mitt första och sista köp på Teamsportia, god damn it.

Hepp, nu skall vi se på film. Vilken det blir vet jag inte ännu.. Vi såg Unstoppable igår med Johns äldsta dotter och idag såg vi klart Det finns Inga Känslor I Rymden och nu så tror jag vi ska se Due Date..

Morsning korsning!

Speak up!
Johanna

Jag förstår inte alls varför du blev sur första gången. Det verkar ju vara en vettig sak att testa, om det är för lätt så blir crosstrainern snabbt värdelös... Men det irriterande var kanske bara hans dryga röst, eller?

Hur mycket gick det på?

2011-02-07 @ 16:02:40
URL: http://johanna.weckstrom.se/blogg/
Mervi

Om vi redan har förklarat att vi inte behöver hjälp(1) samt att vi redan har provat och "vet" vad den går för(2), så behöver inte SÄLJAREN bli dryg för det och mer eller mindre påstå att vi inte vet vad vi håller på med..? Eller? Han skall inte hålla på med försäljning, du skulle ha sett hur han tilltalade andra kunder i kassan... First impressions last och jag hade verkligen inte felbedömt säljarens attityd.

3499 kronor landade räkningen på.

2011-02-09 @ 15:00:02
Johanna

En schysst investering med tanke på att du tjänat in på den efter ett år (om man jämför med ett gymkort på sats som för mig kostar 399:-/månaden) :)

2011-02-10 @ 16:10:33
URL: http://johanna.weckstrom.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0