Känner du BalleKalleKobra..?

Haha, Trazan & Banarne gick varm imorse och jag kan inte komma över sångtexten om ormen BalleKalleKobra...

Jag vabbar idag med. Ida ser inte ut att må bra, men hon har ingen feber eller ont i halsen längre eftersom penicillinet gör sitt. Men hon har fått en grym hosta, stackarn.. Jag ska testa lämna barnen till skola och dagis imorgon och så åker jag och jobbar ändå.. Skulle det inte funka med Ida så får dom ringa hem mig igen. Jag håller nog världsrekordet i att vabba! Det känns lite jobbigt och utsättande eftersom jag och två till har småbarn och andra har större självgående barn. Och ett stort antal har inga barn alls och risken är stor att jag sållas bort från gruppen senare just pga vab.. Inte alla som förstår att det faktiskt är så här när man har småbarn. Dom blir själva varse den dagen dom själva får uppleva diskriminering från arbetsplatsen.. Jag fick min beskärda del diskrimiering från två avdelningar i förra komplexet.. Jag ber till den påhittade guden att jag inte blir det här också.. Please?

Det blev en halvtimme på crosstrainern idag! Jag tror jag kör ett pass till ikväll när barnen har somnat.. Det är en så skön känsla när man avverkat ett jobbigt pass, benen är som spaghetti och kroppen är varm och trött och hjärtat slår!

Ikväll har "En unge i minuten" premiär på TV4 klockan 21.00! Förlossningsserier får mig fastklistrad i tvsoffan! :)


Speak up!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0