Inskolning och gym!

Idag var första inskolningsdagen för Rob inför förskoleklass i höst. Det gick över förväntan och jag tror Rob ser väldigt mycket fram emot att få börja skolan. Ida går ju redan i första klass och det som är så bra nu är att bägge barnen kommer att gå i samma skola till hösten. Det innebär ju att detta eviga pusslandet på morgonen minskas markant! Jag behöver inte åka till två olika stadsdelar längre för att hämta och lämna barnen! *yeeey*

Efter att jag lämnat Rob tillbaka till dagis/förskolan så åkte jag raka vägen till gymmet. Det blev ruggigt tungt idag då jag ökade på ordentligt med vikt. Dock orkar man ju färre repetitioner men inom sinom tid så går det ju bättre och bättre och lättare och lättare. Jag körde rodd också, jag försöker hålla mig mellan 10-13 kcal per minut.. Svettigt värre! Jag har blivit märkbart starkare och mer uthållig och kroppen har antagit en annorlunda silhuett minsann. Jag måste säga det att träning är bland det roligaste jag vet i mitt liv just nu! :) Tänk dem stackare som inte tycker det är roligt alls.. Tur jag inte är en av dem.


image description


Speak up!
S

Vad duktig du är. Jag försöker få ihop småbarnsliv med träning men just nu (är mammaledig) så blir det mest PW så man håller det värsta borta. Efter den här sommaren så får jag fan pinna på ;)

2012-08-24 @ 13:28:10
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0