När du trodde att du visste allt..!

Så visar det sig vara helt tvärtom. *hahaha* Nä, men den där fattade ni inte så jag lämnar det orört.

Denna nyårsaftonskväll flyter på bra. Jag och barnen avnjöt en krämig potatisgratäng, marinerat kött och bearnaisesås, och nu har vi dukat fram alla möjliga sorters kräkframkallande godsaker. Det vill säga om man äter för mycket utav det. Godis, ostkrokar, chips och hjärtan..! Päroncidern står beredd och på kylning till tolvslaget. Simpsons får stå för underhållningen i en timme nu och sedan blir det dags för kuddar och täcken och madrasser att göra entré till vardaschrummet. (Ni ska höra hur svårt jag har för att uttala ordet vardagsrum! Därav stavningen.) Och kanske får en rolig barnfilm söva barnen ikväll. Jag har fått flera samtal och sms från diverse människor som önskar gott nytt år och det är alltid kul! Att det finns människor som tänker på oss!

Det börjar bli dags för mig att hoppa ur mina fantastiska Miss Sixtyjeans och dra på mjukisarna. Klockan är strax åtta och endast fyra timmar återstår av detta år. Dessa fyra sista timmar tänker jag ägna mig åt att tänka på allt det onda och allt det goda som har inträffat under året som varit. Jag tar med mig allt det goda in i det nya året och lämnar det onda bakom. Det gäller alla, dra lärdom av det som varit! Gott som ont! Som Martin Luther King en gång sade:

-The only purpose in life, is to be happy.

Så med dessa ord lämnar jag året 2009 och blickar framåt mot fantastiska upplevelser och människor jag och barnen kommer att träffa, det kommer skapas många fina minnen nästa år! Ett riktigt gott nytt år till er alla där ute!



Speak up!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0