Det var julen för detta år!

Det blev en ganska bra jul för mig i år. Den bestod inte av ångest och ledsamheter som förra året. Jag grät mest hela julafton till följd av alla stora livsförändringar som varit. Min mamma tröstade mig med att:
-Nästa jul blir bättre..
Kvinnan hade rätt. Detta år hade jag inte barnen på julafton eftersom det var barnens fars jul. Inte menat att det var bra på något sätt, det var det enda negativa med årets julafton, att jag inte hade barnen! Barnens farmor och farbror var på besök från Luleå så jag tror nog att dom hade det trevligt. Jag gick över en kort sväng på julaftonsmorgon och gav barnen en stor varm kram och en puss och önskade god jul.. Sedan gjorde jag mig i ordning och åkte hem till John och hans flickor samt Johns mamma som skulle fira med oss. Det var lugnt och trevligt och gissa om jag blev paff över Johns julklapp till mig! Människan slutar aldrig att överraska mig! Jag fick två biljetter till musikalen We Will Rock You! Jag blev alldeles mållös och superglad! Dessutom fick jag en ny stekpanna, Jamie Oliver style! Det ska bli ett sant nöje att laga mat i den! Och en massageolja fick jag också..! Trevligt! :P
Juldagen förflöt så fint, vi spenderade eftermiddagen med att snickra ihop Elins byrå, en Malm från Ikea. Den gjorde sig riktigt fint i hennes rum! Ja, och vad sen då.. Vi har latat oss big time hela helgen fram till idag. Idag samlades vi syskon hemma hos mamma för att fira "jul". Jag lånade med mig Ida och Robin så att dom fick öppna alla sina miljoners med paket! God mat och trevligt sällskap är alltid kul! Jag nämnde lite löst angående Turkietresan i juli som jag och John siktar mot med alla barnen, och jag hoppas att mina syskon vill/kan följa med. Att övertyga mamma om att flyga inte innebär döden kan jag lägga ned tror jag.. Men jag skulle bli så glad om Johanna, Tobbe och Mogge följde med oss allihopa!

Nä, nu ska jag väl återgå till att vara social med John. Han ligger i sin säng och väntar på att jag ska bli klar här med bloggandet. Vi ska fortsätta se på avsnitten om Thailand- typ turister som råkar ut för helvetet. Samtidigt är det ju självförvållat men hela jädra Thailand är ju korrumperat. Jag känner mer och mer avsky för Thailand, jag fattar inte grejen med det landet. Det kallas för paradiset - jo, paradiset för knarkare och pedofiler och störda människor enligt min mening.. Jag håller mig till det fredligare Medelhavet.. :D





Speak up!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0