Sanning nummer 13. Den här veckan!

Måndag: Dagen bestod av arbete och sedan dagis- och skolhämtning. Fast innan vi gick hem från skolan så lussade Idas förskoleklass för oss föräldrar och syskon.. Direkt när jag såg Ida i luciatåget kände jag att något inte stod rätt till med henne. Mycket riktigt blev hon dålig framåt kvällen här hemma. Hon skakade och frös och hade jätteont i huvudet.. Jag bäddade ner henne och slog på hårfönen under täcket en stund så hon blev lite varmare.. Det är ju inte så skönt med feberfrossa direkt..

Tisdag: Jag vabbar för Ida. Hon mår inte bra och hon är jättedålig i magen, det kommer liksom bara vatten när hon går på toa. John kommer hit på sin lunch och vaktar Ida medan jag åker iväg och lämnar Robin på dagis. Klockan 16.30 åker vi och ser på när Robin lussar i Stålhamraskolans matsal.. Jag får varenda gång tårar i ögonen när jag ser på småbarnluciatåg. Barnen är ju så rackarns söta och bekymmerslösa.. Något som irriterade mig var att fröknarna hade glömt Robins stjärngossehatt och stjärna på dagis.. Efter detta går vi hem till John och äter middag. Och efter det blev det hemgång och nedbäddning av barnen.. Ida fortfarande rutten i magen..

Onsdag: Härliga vabdagar, va? Gårdagen hände det inte många knop, vi var hemma alla tre och tog de lugnt. Ida klagade fortfarande på sin huvudvärk och magen har stannat upp iallafall.. På eftermiddagen hade Robin tid hos bvc för fyraårskontrollen och allting var jättebra tills hörseltestet på höger öra hade utförts. Han hör knappt någonting på höger öra! Jag får panik i mammahjärtat och hoppas på att det beror på att han har lock för örat just nu pga att han är förkyld.. Vi bokade en ny tid i januari för uppföljning och är det fortfarande inte bra så blir det Södertälje Sjukhus nästa. Låt det bara vara vätska bakom trumhinnan eller nåt icke allvarligt, snälla....? När jag stod och lagade mat igår och Robin satt på bänken och höll mig sällskap så tänkte jag bara testa Robins hörsel på höger öra.. Jag viskade lågt att jag älskar honom men han hörde inte det... :(

Torsdag: Och idag är vi hemma sista dagen. Ida skall ha en symptomfri dag innan hon går tillbaka till skolan igen. Ingenting märkvärdigt händer idag, bara vila och umgås..

Fredag: Arbetsdag och sedan hemgång för fredagsmys och förhoppningsvis lite Donkey Kong Returns på Nintendo Wii.. :)

Lördag: Barnens morfar kommer på besök på förmiddagen och lämnar paket till Ida. Jag tror att han har julklapparna med sig också. Och det ska väl spelas på travet, jag trodde på en häst förra helgen enbart för dess namn, Stay The Night, och den vann! :D Ibland är det bara kul att ta hästar för deras lustiga namn.. Ännu roligare när dom vinner! God middag kring 17.00 och sedan se på travet klockan 18.00.. Och kanske en film när barnen har somnat? Eller Donkey Kong Returns.. Jag och John satt hela förra helgen och spelade New Super Mario och trodde att vi hade varvat hela skiten (äntligen!) när det helt plötsligt dök upp en värld nummer 9. Efter att vi hade besegrat Bowser.. Dessa banor är så irriterande svåra så jag gav upp.. Vi öppnade Donkey Kong och började spela på det istället. Jag ser det som att man har varvat spelet när man har besegrat Bowser samt tagit alla tre mynt på varje bana, i varje värld..

Söndag: Dagen fylls endast med ångest inför måndagen. Förra söndagen var det första gången i mitt liv som jag kände riktigt tung ångest inför måndagen.. Så fort jag slog upp ögonen på morgonen så högg det till i magen.. Kanske gör vi ett besök på IKEA eller nåt under dagen..



Speak up!
JennieL

Håller tummarna för Robins öra!!

2010-12-16 @ 11:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0