VAB.

Robin hade ingen feber natten som var.. Men han var väldigt segstartad denna morgon och han klagade på ont i magen och bröstkorgen. Han är ganska hostig och slemmig så vi gjorde rätt som stannade hemma idag. Min lilla fröken Ida ville minsann gå till dagis! Hon hade längtat tillräckligt länge, tyckte hon. När jag och Robin kom hem igen så åt vi lite mera frukost och bäddade ner oss i soffan. MonsterAlienfilmen gick ett varv. Sedan Spirited Away. Vi lyckades somna ganska fort, vi hann nog inte ens se de första tio minutrarna av Spirited Away. En och en halvtimme senare vaknade vi och nu har vi ätit lunch, stuvade makaroner, stekt falukorv och broccoli. Robin har i detta nu ett utbrott som heter duga, lika bra han får rasa av sig. Det kan vara nyttigt ibland. Sedan blir han fromm som ett lamm igen.

Jag var till Ikea igår med goding. Kom hem igen med nya grejer. Alltid lika KUL! :) Blir att skruva när jag har tid sen.. Barnen upptar all min tid denna vecka, så jag får se när det blir möjligt..! Det känns lite jobbigt att vara så här otålig! :D


Jag har krazy grejer going on i mitt badrum. Kolla in detta, vad i H-VETE är detta som sipprar ut från sprickorna i kaklet? Är det mögel eller? Jag får skölja bort detta ett par ggr i månaden..! Fuktskada? I have no idea... Lundbergs kommer få ett samtal från mig snart, när jag orkar ta tag i detta.



Speak up!
Anonym

det ser ut som ett gipsbaserat spackel... om kaklingen är utförd för mindre än 10 år sen så ska företaget som utfört betala skadestånd eller reperera..

2010-02-08 @ 18:37:07
Anonym

föressten, den som har gjort detta kan inte vara certifierad.. inte enligt gvk eller bkr föreskrifterna iaf (kan du hälsa hyresvärden).. det är bara dessa 2 som är godkända att använda i svensk standard! Är det trä bakom kaklet??

Trä är aldrig okej i våtrum.. bygger man nytt får man inte ens ha träreglar bakom..än mindre någon skiva som typ spånskiva eller masonit el dyl... de ska inte kunna bryta ner av vatten.. man får inte en ha vanliga gipsskivor bakom kaklet eftersom pappret kan brytas ned biologiskt = mögla ..du bör kolla upp detta asap!

2010-02-08 @ 18:45:04
Anonym

ledsen att säga men det finns inte ett rätt i denna analys...

2010-02-08 @ 20:09:18
Anonym

http://www.bkr.se/.. där finns alla regler .. de är bkr (byggkeramikrådets) cert jag har.. vad har du själv?

2010-02-08 @ 21:32:34
mackan ( hej )

flerårig erfarenhet , snickare på papper , fd sambo till mervi och far till hennes två barn!!



gjort många badrum och kan lova det finns inte en gnutta trä, gips eller spackel bakom *asg...kul att du kan se väggtyp på en dålig bild av plattor haha...och om du vill fästa dina plattor med spackel så shoot ..

men snälla du hej och hå..



Mervi: jag kommer att kika på ditt badrum som avtalat när jag hämtar mina älskade "pruttar" på söndag.. och så vitt jag vet ..så är inte mögel vitt och poröst?? vad säger du yrkesman med dina regler?? har jag fel? =)

2010-02-11 @ 03:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0