Vilken helg! Sammanfattning.

Klockan ringde klockan nionollnoll på fredagmorgonen. Jag är ledig varje kvällsveckafredag. Vilket givetvis är SÅ SKÖNT! Duschen fick pigga upp mig och sminket likaså.. Det var två och ett halvt år sedan jag klippte mig sist och det gick käpprätt åt helvete. Kvinnan tycktes inte behärska det svenska språket och min FEMCENTIMETERSLÅNGA FRILLA fick bli en konstant påminnelse sommaren 2007. Jag fick ett presentkort hos Björn Axén i julklapp av goding, och det hade blivit dags. Ångest i bilen kom som ett paket på posten, jag var rädd för att bli utsatt för hårlängdstortyr igen! Väl på plats släppte all nervositet och ångest och jag kände faktiskt att det kommer bli jättebra. Nina heter tjejen som fick sätta saxen i mitt hår. Superbra tjej, och jag kan verkligen rekommendera henne till er andra. Ska ni till Björn Axén i Åhlenshuset: gå till Nina. Resultatet:




Fredagkvällen blev en biokväll. Filmen Farsan fick det bli. Jätteledsen allihopa, men den filmen var den sämsta och tråkigaste filmen jag sett på länge. Och då har jag sett Daybreakers. 200 spänn i sjön.

På lördagen hade jag Robin en stund mitt på dagen eftersom min lilla goa dotter Ida har börjat på Innebandyskola! Robin vill också börja men han får snällt vänta något år till innan han får köra igång. Det är jätteviktigt att man engagerar sina barn i olika sporter, än viktigare i tonårsåren.. Chansen är större att barnen då håller sig borta från skit. Så som rökning och festande etc.. Men det är ju förstås ingen garanti, som jag skrev: Chansen är större att barnen håller sig borta från skiten iallafall.. Jag och Robin fick några timmar till att umgås och bara vara.. Vi gick och handlade chokladpudding och mumsade här hemma sedan..
På eftermiddagen åkte jag och goding hem till Tanja och Sami. Bebi Bonus skulle få ha föräldrafritt i tre timmar! Vi såg på tv en stund och sedan blev han hungrig och trött. Bonus somnade en timme, och vaknade sedan igen pigg och glad! Han är en sån rackarns go och glad liten kille. Nöjd med det mesta i livet! När Tanja och Sami kom hem igen så fick vi mat från Max, alltid lika gott och sliskigt. Och sedan tajm för Melodifestivalen! Jag gillade nog Alcazar mest! Darin tyckte jag var en besvikelse, låten var inte riktigt riktig.. Väntade på att den skulle innehålla mer.. Ja, mer av.. Jag vet inte, lite mer Darin kanske? Timoteij förde tankarna kort till Nordman.. Men visst, det är svenskt så varför inte?

Det har varit en lugn och superskön helg iallafall.. Barnen har landat hemma hos mig för en vecka framåt. Arbetsveckan väntar också.. Det har kommit så himla mycket snö (tar det aldrig slut?) och jag befarar att mina morgnar kommer bli riktigt stressiga. Trottoarerna är det sista som plogas i denna stad.

Välkommen vecka 8!

 


Speak up!
Lindah

Är det dags för tillökning?

2010-03-01 @ 21:33:44
URL: http://lindahh.blogg.se/
Carro

Blev super läckert du passar verkligen i lite kortare!!

2010-03-02 @ 16:22:27
URL: http://mammacarros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0