Sanning nummer 3. Mina föräldrar!



  

Så har vi kommit till de två personer som skapade mig. Mamma var nitton år gammal och pappa var 23 år när jag föddes. Typiska finländare (som givetvis körde grymma jänkare!) flyttade med sina familjer till Kungsör och skapade sig ett liv i det förlovade landet Sverige. När jag var ett år gammal flyttade vi till Södertälje. Det var en riktigt fin stad på 80-talet..! Pappa grämer sig idag hur staden Södertälje sakta förvandlats till ett ghetto.. Det är riktigt synd för jag minns hur allting var när jag var liten, det är som dag och natt jämfört med hur Södertälje ser ut idag. Pappa bor numera i Fagersta och han verkar trivas bra där. En annan undrar vart alla människor är varje gång man är där och hälsar på.. Fagersta kan ge ett intryck av att vara en spökstad men nog händer det grejer där, dock inte när jag är där bara.. Pappa arbetar för Atlas Copco och det verkar gå riktigt bra för företaget, det skall anställas fler folk nu..! Så ni som funderar på Fagersta, sök jobb där! :)
Och mamma bor här i Södertälje och arbetar för den stora familjen Scania. 26 trogna år har hon tjänstgjort och hon kan nog sitt arbete med förbundna ögon och en tvångströja på, hehe!

Så nu vet ni lite grann om mina föräldrar också..! :)


Speak up!
Laila

:) Jag sitter och kollar på idol :) Haft en bra start på helgen då? =)

2010-11-26 @ 20:28:46
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Fia

Tack, det värmer att höra. Roligt att folk från den här stan har lyckats hitta mig. Nyfiken, hur hittade du till min blogg?



PS. Du är lik din mor :-)

2010-11-27 @ 01:00:45
URL: http://wwww.maximilian06.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0