Banan.

Vilken kontrast det blir att ha barnen varannan vecka. Från att ha fullt ös med dagar fyllda med lämning/hämtning av barn från skola och dagis i olika stadsdelar, hem, laga mat, uppfostra, underhålla, städa upp efter, duscha av, borsta små tänder, läsa godnattsaga, leta efter favoritgosedjuret/kudden, söva, plocka leksaker och ställa i ordning möblerna till sin ursprungsplats till att inte ha något ansvar alls (borträknat jobbet och min fina kärlek) varannan vecka.. :D Det är som om man gasar och tvärnitar sig fram genom livet..!

Idag fyller Tanjas bebis Bonus ett år! Grattis! Och Tanja blev återigen mamma till en liten gosse den 28 september! Jag och John hälsade på hos Tanja och Sami i lördags och det var så kul att se den lille! Och den lille men inte längre minst, Bonus, han hade ju lärt sig gå! Sååååå SÖT! Jag utnämner mig varje gång som barnvakt när jag är hemma hos Tanja.. :) Det är ju som ingen tyngd i en nyfödd längre. När jag hade fått Ida så orkade jag knappt bära runt på henne en längre tid och efter ett par månader hade armstyrkan tilltagit avsevärt.. Man blir stark i armarna när man blivit mamma..!!

Och så har jag fått ett nytt uppdrag! Nästa månad börjar jag på plan 4! Ska bli intressant att se hur det fungerar där.. Har fått höra ganska mycket negativt och jag har varit rädd.. Men jag har sakta börjat ändra inställning kring plan 4. Jag har inte gett det en chans ännu, hur ska jag då kunna veta om det är dåligt eller inte? Skäms på mig som antar i onödan! Jag skaffar mig en egen uppfattning och en sak är säker, jag tänker arbeta röva av mig oavsett! :) Något annat går inte för sig.. Se bara på det jag har tagit på mig där jag arbetar nu! Ska bli skitkul att se och arbeta med något nytt!

Om tio dagar släpps platserna till Sunrise Hotel i Fig Tree Bay! Jag och John ska göra det till en tradition att varje år i juni åka en vecka till just Sunrise i Figgan.. Vi längtar så mycket redan! Sedan ska vi göra en resa i juli med ALLA barnen! :) Fast det blir nog inte Cypern, man ska aldrig säga aldrig förstås! :) Cypern är för underbart, men det kostar.. Jag som har sagt ALDRIG TURKIET, har börjat snegla på Alanya, Pascha Bay.. Typ 40.000 för oss alla sex! Med AI! Det kommer hursomhelst bli underbart oavsett vart vi åker på semester..

Hösten är ju här... *hutter*

Speak up!
Tanja

Tjo hej har inte läst din blogg pålänge :) Bonus växer och förstår mer dag för dag. och louie bara njuter av att bli matad och bärd överallt :)

2010-11-06 @ 16:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0