Men asså hallå?

Så kan det låta från Ida ibland. Barn kan formulera sig så härligt, speciellt Robin med sin humor. Kom på att jag har glömt bort att lägga upp bilder på min charmerande stjärngosse! Jag trodde till en början att när dagen var kommen så skulle Robin vara den enda stjärngossen men icke det. Gideon skulle också vara lika grym! :-) Jag blir alltid tårögd på sådana tillställningar, jag vet inte riktigt vad det beror på. Likadant på dop, skolavslutningar och bröllop och det kan brista för mig om jag bara hör en fin låt. Ta Lalehs version av Lena Phs "Gatan där jag bor", vi satt en lördagkväll bänkade framför tvn och såg på Så Mycket Bättre. Ida blev liksom orolig när hon såg att jag grät. Hur förklarar man att låten bara är fin.. Den är väl inte bara fin, jag fick nästan hjärtstillestånd när jag insåg att denna låt spelades på radion för några år sedan och jag satt ensam hemma helt förstörd med en längtan efter att få träffa den där mannen jag visste fanns "där ute".. Och han satt nu bredvid mig i soffan och höll min hand.. Så det blev liksom lite extra fint. Likadant blev det när jag och John var på The Arks sista spelning och låten It Takes A Fool.. framfördes, blev det samma även där.. Låten har kommit att betyda mycket för mig ända sedan första gången jag hörde den.. Den gav mig styrka och hopp och så vidare.. Den är en av de mest betydelsefulla låtarna jag bevarar i mitt livsarkiv. Jag har lätt till tårar helt enkelt, och fel är väl inte det heller. :-)

Fotografierna då, jag slänger in några från Idas födelsedagskalasande också..














Och sist men inte minst, ELIAS THE DEGUS! Han är så jädra söt.


Speak up!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0