Sa någon lunginflammation?

Jag fattar inte hur det är möjligt! Jag misstänker att jag har fått lunginflammation! Igår vaknade jag på morgonen och kände mig totalt överkörd av en ångvält. Kroppen gjorde svinont och lungorna kändes som om dom skulle sprängas vid varje andetag. Frossa och feber kom som ett brev på posten lagom till Idas barnkalas klockan 11.00. Det var bara att bita i det sura äpplet och duka fram allt och sjunga lite och så.. Sedan gick jag och la mig i soffan och sov. Jag ta mej f-n sov under ett livligt barnkalas! John kom vid halv ett och då låg jag med mina dubbla täcken, frossa, smärta och ångest i soffan. Jag svalde värktabletter och samlade kraft inför nästa kalas klockan 13.30. Då kom min pappa, mamma och Håkan, Mange och Jennifer och fikade. Mange la märke till att jag såg ut som shit! :D Något annat hade varit lögn. Imorse vaknade jag och hostan var inte längre torr och jag hostar upp blodiga slembollar. Och vänstra lungan är inte att leka med, det gör så djävulskt ont. Vanliga andetag river i lungan och i luftrören! Naiv som bara jag kan vara så tänker jag vänta tills imorgon med att ringa VC. Jag går till jobbet först. Jag har för sjutton vabbat bort nästan hela början på december. *ogilla*


Men jag är glad för radhuset. :D Och nu ska jag bädda ner mig igen, känner mig helt slut..


Speak up!
Johanna

Men vad tusan! Det där låter ju verkligen inte bra. Ska det aldrig gå vägen för dig när det gäller sjukdom? Bädda ner dig och bara vila. Drink lots of fluids!

2011-12-11 @ 16:17:33
Mervi

Det räckte liksom inte att jag fick luftrörskatarr och mådde piss i två veckor för att sedan hostat sönder revbenen och nu kom det här. Sucks big time ass. 2012 är året du jag för bövenlöven ska börja må bättre! Jag tror att jag har haft sju infektioner i kroppen bara detta år..

2011-12-11 @ 17:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0