Kontrollera din "hudvård"!

Har ni tänkt på hur snyggt och fint och "bra" de flesta hudvårdsmärken framställs att vara? Det trista är att det läggs ned bra mycket mer på designen snarare än på innehållet.. "Wow!" Den innehåller Q10, värsta hudvårdsteknologin, föryngrande egenskaper, "ungdomskoder som har knäckts" och etc.. Bara mycket bla, bla, och bla. Jag har också blivit lurad i mina dagar, och nu när jag har utbildat mig och förstår och VET vad hudvård ska och inte ska innehålla, tänkte jag bara lyfta ett varningens finger. Kontrollera hudkrämen du använder i ansiktet att det inte håller det cancerframkallande konserveringsmedlet Parabener i någon som helst formOftast står det methyl- ethylparaben. Fanns det parabener? Då är det bara gratulera till att du just blivit lurad och dessutom har kastat pengar i sjön. Parabener förekommer i deodoranter också, och man har hittat parabener i bröstcancertumörer. Detta just pga att parabener kopierar det kvinnliga hormonet östrogen. Mineraloljor skall du också vara försiktig med att använda på kroppen överhuvudtaget. Mineraloljor gör huden mjuk och samtidigt beroende. I det ögonblick du slutar använda produkter med mineraloljor så blir huden torr och fnasig..

Det var lite om hudvårdslära. Nu är det bara upp till dig att bli mer vaksam och rädd om dig själv och din hud.

Forever Living Products har den rätta hudvården. Som faktiskt fungerar, utan lull lull och trams.

Speak up!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0