Sanning nummer 17. Mitt favoritminne!

Men åååh, jag ska alltså berätta om ett enda favoritminne och jag som har så många..! Med risk för att bli tjatig när det kommer till barnen så utesluter jag ett sådant minne för denna gången. Det får bli ett minne som jag plockar fram ganska ofta och det är tiden då jag gick i sjätte klass och det började närma sig sommarlov. Varje år i Stålhamraskolan ställde sjätteklassarna till med en "Sexans Show" i skolmatsalen som en avslutning för hela skolan innan man slutade och gick vidare till högstadiet. Jag minns nästan hela showen och hur vi alla skrattade och hade kul. Jag minns dessutom att JAG showade med Madde ensamma på scen och pratade inför hela Stålhamraskolan och jag var inte ens ett dugg rädd eller nervös. Jag minns känslan att jag trivdes på scenen och känslan att få hela publiken att brista ut i gapskratt är obeskrivlig.. Det var riktigt kul! I dagsläget klarar jag knappt av att göra min röst hörd i en större skara med personer.. Jag mår dåligt och vill typ dö. Och jag tror att det beror mycket på min historia som jag bär på som har påverkat mig och skadat mig och min person enormt. Så då och då plockar jag fram minnet om den där bekymmersfria tolvåringen som älskade att stå på scen och underhålla publiken.. :) Våran klass ställde ofta till med teater som vi sedan framförde antingen i lilla scenrummet eller i skolans stora matsal.. Haha, jag glömmer aldrig när Daniel fick tunghäfta längst fram på scenen tillsammans med Alex Kapor och Christian Holm och det enda Danne fick ur sig var "Öööh, öhh.... Öhh..........." Haha, Alex böjde ner sitt huvud, armbågade Danne och väste Dannes replik och det hördes klart och tydligt i mikrofonen.. Och samtidigt så tappade Christian Holm sitt fekjgips från ena benet och alla började skratta! Klockrent!


Speak up!
Johanna

Var det då ni gjorde en binda-reklam och använde er av Mogges blöjor?

2011-02-05 @ 16:01:23
URL: http://johanna.weckstrom.se/blogg
Mervi

Jajjemän! :)

2011-02-05 @ 21:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0