Holy Cow!

Det känns fantastiskt. Det känns super duper: Jag är återigen ledig! :D Jag fick mersmak från julledigheten och det passade ju så bra med en mjukstart i arbetslivet in på året 2011. Jag gjorde en grym upptäckt häromdagen i almanackan också: veckan innan jag och John flyger söderut till Cypern så är vi lediga torsdag och fredag innan helgen! Det innebär att vi hinner varva ned lagom till när vi åker. Jag minns att vi kunde inte varva ner förrän tre dagar efter vi landat i Cypern sist. Man hade liksom den där vardagsstressen inombords på något sätt. Vi hade bråttom till "något" hela tiden fast vi inte ens hade något på agendan! Jag ser fram emot sommaren 2011. Då är det mycket som händer och speciellt när jag har barnen på semestern! Det ska bli sååååå underbart kul!

Ikväll har jag gräddat bullar till oss och tonåringarna..! Jag tyckte mig se en stor skillnad på hur bullarna jäste med blå jäst istället för röd. Ica Maxi hade slut på röd jäst.. Bullarna blev fjantigt platta och mindre än vanligt iallafall.

Nu dags för Donkey Kong Returns!
Have a najs kväll!

Speak up!
Johanna

Anledningen till att bullarna blev sämre med blå jäst är för att den är till för matbröd med mindre socker i. Blå jäst bör inte få i sig mer än 3 msk socker, då dödar du jästen istället för att mata den. Den röda å andra sidan vill matas med mycket socker för att kunna jäsa ordentligt. :)

2011-01-06 @ 19:42:48
URL: http://johanna.weckstrom.se/blogg
emelie

tack mervi! dina är också fina :D

2011-01-07 @ 07:52:30
URL: http://mybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0