Skönhetsjunkien har vaknat i mig igen!

Finns det något som är så roligt och intressant som smink, hår och skönhet överlag? Jag har gått i hårförlängningstankar ett bra tag nu och funderar på att sätta i hår på mig själv lagom till semestern eller till när jag skall fylla de där jobbiga 30 åren. Dessutom skulle jag väldigt gärna vilja sätta mig in i löshårsvärlden också, dvs jobba med det själv! När jag tittar runt på olika salonger och deras ockerpriser kan jag inte sluta tänka på varför de tar så otroligt dyra pengar för en hårförlängning? Jag kan lätt göra det för flera tusen billigare, bara jag lär mig metoden och jag vet att vem som helst som brinner för just detta kan lära sig! Och främst så gör jag det inte för pengarnas skull, jag gör det för glädjens skull. Jag tycker om att göra andra människor glada! Ta bara alla dessa gånger då jag sminkar, kunderna blir ju nöjda och glada! :) Jag funderar mycket på vad jag skall göra med arbetslivet och jag funderar på att skola om mig, att gå på golvet på det sättet jag gör idag är inte min grej. Jag vill inte arbeta med det där i tio år till om jag ska säga sanningen. Arbetet tillför mig ingen glädje, det är mycket gnäll, backstabbing och skitsnack och man är mest dränerad på energi när man kommer hem. Kul att känna sig ledsen och nedstämd varje dag..? Nä. Men när jag har haft kunder som har kommit på en sminkning hos mig så är jag så otroligt mycket gladare och känner verkligen att jag tillför något till en annan person! Och tänk vad både smink och hårbranschen skulle göra för mig och mitt välmående? :) Och så kan vi slänga in mitt intresse för fotografering också så är saken biff!

Går du i hårförlängningstankar, tveka inte att kontakta mig! Jag sätter i det åt dig gratis de första fem gångerna jag gör detta! Besök gärna www.rapunzelofsweden.se för mer information om hur en hårförlänging går till!











Bilder lånade från www.rapunzelofsweden.se



Speak up!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0