Blodgruppsdieten?

Vare sig du äter snabbmat eller supernyttigt går du på en diet. Många förknippar just ordet diet med svält vilket är en smula fel. Vad du än äter så är det din diet. "I'm on a diet.." har man ju hört och det är väl bara att kontra med att även du själv äter en diet och stoppar sedan bullen i munnen. Vad jag nu ska skriva om handlar om en diet som baseras på vilken blodtyp du har. Jag kom över en artikel förra veckan om en kvinna som testade lchf och det gick inte alls bra. Inte ett kilo rann av henne. Och den bidragande orsaken var att hon hade blodgrupp A. Det är en blodtyp som är känslig mot bland annat fett och mjölkprodukter. Efter att hon provat äta enligt vad hennes blodtyp tål bäst så fullkomligt rann kilona av henne och hon mådde bättre än någonsin! Inom loppet av 3 månader hade hon tappat över fyra kilo. Och det fortsätter nedåt för henne trots hennes 40 år i livet! Det sägs att du kan tappa upp mot 10% av din kroppsvikt inom 3 månader! Nu behöver ju inte jag tappa 10 kilo, det optimala för mig är att väga det jag gör nu fast i nästan enbart muskler. Nu kanske balansen visuellt är 70 muskler - 30 fett. Så jag välkomnar våren med öppna armar och nya löparskor!
Oavsett tänker jag prova på denna diet och försöka utesluta så mycket som möjligt som min kropp inte mår bra av. Så får vi se vad som händer. ;-)
Vilken blodtyp skall du äta efter då? Här har du tabellerna:


Speak up!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0