Så var veckans efterlängtade dag här igen..

Det är fredag! Det innebär endast fem timmars arbete och sedan gymmet! *yay* Ikväll blir det svennebananmys dvs "fredagsmys"! Jag ska tillaga mina timjanbiffar och äta avokado och en god sallad till! Kom på nu att jag glömde handla spenatblad att blanda ner i salladen också..
Vi beställde protein (chokladsmak!) BCAA och EAA tidigare i veckan också och det skall plockas ut från posten! Jag funderar på att hämta ut det innan jobbet för att idag skall vi ta ut oss rejält på gymmet och det kommer behövas EAA efteråt. Det boostar upp proteinsyntesen i kroppen och motverkar katabolism. Även superbra då man hårdtränar och ligger på kaloriunderskott eller om man insjuknar i typ förkylning, influensa som gör att man inte kan träna. EAA 2 ggr om dagen då och du förlorar ingen muskelmassa. BCAA kommer jag köra på framåt våren när det börjar bli dags att springa utomhus och det vill jag gärna göra direkt på morgonen. BCAA innan och sen ut och springa och sen äta frukost. Annars måste jag vänta 2 timmar efter frukost innan jag ger mig ut. Effektivisering liksom.
Det verkar bli en fullspäckad helg, jag bävar inför ett eventuellt biobesök.. John vill se den där Texas Chainsaw 3D..


Speak up!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0