Sunrise Beach / Sunrise Pearl, Cypern - Fig Tree Bay 2012

Good things will come. Så skulle jag nog sammanfatta förra årets resa till Fig Tree Bay. Det är ju något alldeles särskilt med personalen som arbetar på Sunrise Beach. Tjejerna kom ihåg oss också. Sken upp med ett leende och välkomnade oss tillbaka. -Of course we remember you! Vi blev hänvisade åt sidan vid ankomsten av Maria och hon hade glimten i ögat minsann. -Wait just a second, it will be worth it! Jaha, där stod vi och väntade på att få checka in på hotellet i typ 20 minuter medans receptionisterna checkade in två busslaster med resenärer. Jag blickade ut genom loungedelens enorma fönster och såg det turkosa havet och ville bara dra av mig kläderna och hoppa i havet! Jösses, vad tid det tog! Otålig som få.. En annan kvinna kommer och leder oss åt ett annat håll och ut från hotellet berättandes om att vi ska få en alldeles "special offer" från dom. Vi blir ledda till systerhotellet Sunrise Pearl istället och jag började tveka direkt. Näääe, vad är det här?, tänkte jag.. -Relax, it´s a very amazing room, it´s so nice, very nice room! Vi klev in i rum 818 med havsutsikt och privat pool.. Rummet är riktigt najs, och när jag och John stod ute på altandäck så fattade vi ingenting. Vi frågade om det bara var över natten och till svar fick vi: -Noooo, the whooooole staaay! Och kvinnan avfyrade ett superleende. Vi fattade verkligen ingenting vid det ögonblicket. (Jag tänkte tyst för mig själv att det är något fel på rummet typ mögelskadat eller nåt.. haha!) För vem bjuder bara på något sådant här? Jag tror inte vi riktigt fattade hur najs det var när vi tackade ja, förrän senare när vi packat upp och bytt om. Då slog det oss! Och jag var hooked! Och det var verkligen ingenting fel på rummet. Är det något som Sunrise Beach Hotel är kända för så är det deras vänlighet, hjälpsamhet och särskilt deras uppskattning gentemot sina hotellgäster. Och som tack från dom att vi reser dit år efter år så fick vi prova på att bo på Sunrise Pearl i fläskigaste rummet dessutom. En del av mig vill gärna tro att det också berodde på att jag just dagarna innan fyllt 30 år. :-) Det var så himla perfekt alltihop! Maten var helt fantastiskt, personalen var toppen även där och hotellet var toppenbra! Gymmet hade rustats upp ordentligt på Sunrise Beach och det var ju också toppenbra! :-) Eftersom bägge hotellen samarbetar så fick man bruka Sunrise Beach gym. Onödigt att bygga ytterligare ett gym på Sunrise Pearl liksom.. Varje kväll satt vi på altandäck och andades in den varma luften och drack ananasjuice till tonerna av syrsornas repetetiva spel.. Det blev inte så mycket alkohol men den obligatoriska Smirnoff Icen till våran specialpizza från Pizza Hut ett par gånger den veckan blev det ju såklart. Jag vet inte om det var ett dåligt drag från Sunrise Beach eller ett medvetet drag att bjuda oss på en sådan fantastisk vecka för att i augusti åker vi dit till Sunrise Pearl igen i två veckor! En julklapp från mig till John! Oavsett vilket Sunrise hotell ni skulle välja om ni åker till Fig Tree Bay så är det en grym vistelse! Du blir behandlad som kunglighet på bägge hotellen. Love Cyprus, Love Sunrise! Calispera!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Speak up!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0