Målet med målet!

För att fördriva tiden idag bakar jag TLGD-bröd. Med andra ord ett low carbbröd som funkar. Att äta en annan typ av diet som knappt omfattar kolhydrater kan göra en människa knäpp i perioder. Om vi säger så här, 80% av tiden går det så sjukt bra och inget begär infinner sig. 10% av tiden kommer det begär som då beror på sömnbrist (kroppen skriker efter snabb energi=kolhydrater) och de resterande 10% saknar man att bara bre en satans macka och slänga på en värdig ostskiva och rökt kalkon! Idag är en sådan dag då jag åtminstone kan få inbilla mig att det är bröd jag tuggar på! För att bröd är det, men det är inte bröd ändå. 
 
Recept på placebobrödet TLGD:
 
3 ägg
125 gr keso
Knappt 1 dl kokosnötmjöl
1 msk fiberhusk 
4 msk kruskakli 
3 tsk bakpulver
1 nypa salt 
 
Vallmofrön till garnering 
 
Ugn på 200 grader. 
Mixa ägg och keso. Blanda ihop torrvarorna för sig i en bunke. Häll sedan i ägg/kesosmeten och blanda ihop allt! Tryck ut smeten på ett bakplåtspapper (for dummies: bakplåtspapperet skall ligga på en ugnsplåt.) Garnera med vallmöfrön!
In i mitten av ugnen i 10 minuter! Klart! 
 
 
Smeten ger 8 bitar. Varje bit innehåller då: 

Kcal: 91 gram
Kolhydrater: 1 gram
Protein: 5 gram
Fett: 7 gram 
 
 

Speak up!
Kenny

Haha placebobröd! Nomnomnom?

Svar: Tro det eller ej, det är faktiskt gott! :-D
Mervi

2013-11-12 @ 22:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Hemliga klubben råder!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0